Všeobecné obchodné podmienky pre nákup tovaru
Úvodné ustanovenie
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky pre nákup tovaru
vyhlásené dole uvedeného dňa (ďalej len „VOP“) tvoria súčasť zmluvného dojednania
medzi spoločnosťou IDSYS, s. r. o., sídlom
Mlynská 2238, 934 01 Levice (ďalej
len „predávajúci“) a zákazníkmi nakupujúcimi tovar (ďalej len „kupujúci“).
Toto zmluvné dojednanie tvorí kúpnu zmluvu medzi predávajúcim na strane jednej
a jednotlivými kupujúcimi na strane druhej; táto kúpna zmluva sa vo VOP
označuje ako „zmluva“. Kupujúci a predávajúci sa spoločne označujú tiež
ako „zmluvné strany“ alebo len „strany“.
2. VOP sa týkajú tovaru predávaného predávajúcim (predovšetkým identifikačných
náramkov), a to hlavne
prostredníctvom internetového obchodu (aplikácie) prevádzkovaného na doméne www.idsys.sk
(ďalej len „internetové stránky“), ale tiež tovaru objednaného kupujúcim inými
prostriedkami (t.j. nielen prostredníctvom internetového obchodu, ale aj
poštou, telefonicky, telefaxom, elektronickou poštou či akýmkoľvek iným
spôsobom), pokiaľ strany výslovne použitie týchto VOP nevylúčili. Pri uzatváraní
zmluvy je kupujúci povinný vymedziť objednávaný tovar dostatočne presne,
zrozumiteľne a určito a zadať pravdivo a čo najúplnejšie potrebné
kontaktné a doručovacie údaje. Kupujúci určuje tovar k nákupu spravidla
z tovaru ponúkaného v internetovom obchode, katalógu predávajúceho,
či na základe individuálneho oznámenia predávajúceho; táto ponuka je však len
výzvou ku kontraktácii a nezaručuje dostupnosť ponúkaného tovaru. Zmluva
je uzatvorená až potvrdením (akceptáciou) objednávky predávajúcim;
k potvrdeniu objednávky môže výnimočne dôjsť i konkludentne (dodaním
objednaného tovaru), u spotrebiteľov však musí dôjsť vždy
k potvrdeniu objednávky.
3. Tieto VOP tiež:
a) informujú kupujúcich – osoby, ktoré nekonajú pri uzatváraní alebo plnení
zmluvy v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti (v
týchto VOP označované ako „spotrebitelia“) o ich právach vyplývajúcich zo
zmluvy a právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa;
b) obsahujú súhlas kupujúcich – fyzických osôb (ďalej tiež „dotknuté osoby“) so spracovaním osobných údajov predávajúcim,
stanovujú na aké obdobie, na aký účel a k akým osobným údajom je
súhlas poskytovaný a obsahujú poučenie o právach dotknutých osôb.
Predmet zmluvy
4. Predávajúci sa zmluvou zaväzuje odovzdať kupujúcemu a previesť na
kupujúceho vlastnícke právo k tovaru a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť
kúpnu cenu a prevziať tovar.
5. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením
kúpnej ceny, včítane dane z pridanej hodnoty a včítane prepravných
nákladov a poštovného. Za dobu, počas ktorej má kupujúci tovar k
dispozícii, napriek tomu, že nie je jeho vlastníkom, je kupujúci povinný platiť
predávajúcemu nájomné vo výške 0,01 EUR za každý jeden kus tovaru
(identifikačný náramok) denne; týmto nie je dotknuté ustanovenie bodu 9. VOP;
to neplatí v prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ.
6. Predávajúci upraví za želanie kupujúceho tovar individuálne podľa jeho
objednávky (potlačou) – v takom prípade má zmluva povahu zmluvy
o dielo; to nie je na ujmu platnosti ostatných ustanovení týchto VOP
s tým, že cena za vykonanie diela bude zahrnutá v kúpnej cene.
Kupujúci je zodpovedný za to, že úpravou tovaru podľa jeho objednávky nebudú porušené
práva tretích osôb. Predávajúci je oprávnený požadovať preukázanie oprávnenosti
použitia zvolenej potlače (napr. ochrannej známky); v prípade, že
oprávnenosť použitia nebude preukázaná, je predávajúci povinný dodať tovar bez
úpravy za štandardnú kúpnu cenu.
Kúpna cena
7. Ak nie je ďalej ustanovené inak, kúpna cena je splatná pri prevzatí tovaru;
predávajúci zásadne vyžaduje zaplatenie zálohy vopred, a to vo výške
kúpnej ceny a prepravných nákladov, a kupujúci je povinný na výzvu
predávajúceho zálohu zaplatiť v lehote stanovenej vo výzve. V prípade
väčšieho rozsahu či opakovaného objednávania tovaru si môžu strany rámcovou
zmluvou dohodnúť podmienky objednávania tovaru a následnej splatnosti
kúpnej ceny – v tomto prípade nech kupujúci kontaktuje predávajúceho.
8. Kúpnu cenu možno platiť podľa rozhodnutia kupujúceho nasledujúcimi
spôsobmi:
a) v hotovosti pri prevzatí tovaru u predávajúceho;
b) u prevádzkovateľa poštovej alebo zásielkovej služby pri doručení
tovaru na dobierku;
c) prevodom na bankový účet predávajúceho (kúpna cena sa pri bankovom prevode
považuje za riadne zaplatenú len v prípade, že kupujúci platbu označí
variabilným symbolom, ktorým je číslo zálohovej faktúry a platba bude
pripísaná na bankový účet predávajúceho);
d) platba elektronickými prostriedkami umožňujúcimi vykonanie platby na
diaľku, ak sú na internetových stránkach dostupné.
Platba
podľa písm. a) a b) (hotovosť a dobierka) nie je možná v prípade
individuálnej úpravy tovaru podľa želania kupujúceho, kedy sa vyžaduje zálohová
platba vo výške kúpnej ceny pred vykonaním úpravy tovaru.
9. V prípade omeškania s platbou kúpnej ceny sa kupujúci zaväzuje
platiť predávajúcemu úrok z omeškania vo výške 0,5 % z dlžnej čiastky
denne; nárok na náhradu škody v plnej výške popri úroku z omeškania tým
nie je dotknutý; to neplatí v prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ (v
takom prípade sa uplatní zákonná úroková sadzba)
10. Predávajúci vystavuje daňový doklad spravidla písomne a doručuje ho
kupujúcemu spravidla spoločne
s dodávaným tovarom, predávajúci je však podľa svojho rozhodnutia
oprávnený vystaviť daňový doklad tiež v elektronickej podobe
a doručiť ho na adresu elektronickej pošty zadanú kupujúcim ako kontaktnú.
Kupujúci súhlasí s vystavením daňového dokladu v elektronickej
podobe, pokiaľ je zaručená vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu
daňového dokladu podľa zákona.
11. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že predávajúci môže
akúkoľvek svoju pohľadávku voči kupujúcemu postúpiť tretej osobe.
Dodacie podmienky
12. Tovar je expedovaný, resp. pripravený pre kupujúceho:
a) v prípade tovaru na sklade do
jedného pracovného dňa od objednávky;
b) v prípade, že tovar nie je sklade, kontaktuje spravidla predávajúci
kupujúceho za účelom dohodnutia termínu dodania, ak termín dodania nevyplýva
z informácií poskytnutých pri
ponuke tovaru, napr. na internetových stránkach v poli „Dostupnosť“;
c) v prípade tovaru individuálne upraveného podľa želania kupujúceho
primerane rozsahu objednávky a spôsobu úpravy tovaru (potlače), t. j.
v prípade tovaru na sklade najneskôr do 10 pracovných dní od schválenia
korektúry, prípadne skúšobnej potlače kupujúcim; v prípade tovaru, ktorý
nie je na sklade, sa lehota predlžuje o nutnú dobu dodania tovaru výrobcom
predávajúcemu obdobne podľa písm. b).
13. Dodaním sa v týchto VOP rozumie umožnenie dispozície s tovarom
kupujúcim. Predávajúci pripraví podľa rozhodnutia kupujúceho tovar buď k
osobnému odberu na kontaktnej adrese pre Slovenskú republiku (po
predchádzajúcom telefonickom dohovore), či odoslaním (na náklady a riziko
kupujúceho, ak nie je ďalej ustanovené inak) na oznámenú adresu kupujúceho; EXW
Praha (Incoterms 2000).
14. V prípade odoslania tovaru kupujúcemu má kupujúci spravidla možnosť
voľby medzi niekoľkými spôsobmi dodania tovaru, ktoré si vyberie pri objednávke
tovaru. Pri objednávke tovaru sú tiež uvedené ceny za doručenie
a predpokladaná doba dodania tovaru, za ktorú však zodpovedá prepravca,
nie predávajúci. Prepravné náklady a poštovné hradí kupujúci.
Spotrebiteľská záruka
15. Predávajúci poskytuje na svoj tovar záruku spotrebiteľom (t. j. osobám, ktoré nekonajú
pri uzatvorení alebo plnení zmluvy v rámci svojej obchodnej alebo inej
podnikateľskej činnosti – viď bod 3. VOP), a to v trvaní 24 mesiacov
od prevzatia tovaru spotrebiteľom. Ako záručný list slúži spotrebiteľovi
vystavený daňový doklad o zakúpení tovaru.
16. Ak sa počas trvania záruky vyskytnú na tovare vady, je
spotrebiteľ oprávnený uplatniť u predávajúceho nárok na bezplatné
odstránenie vady. Namiesto odstránenia vady môže predávajúci poskytnúť
spotrebiteľovi náhradný tovar. Ak nie je možné vadu odstrániť ani dodať náhradný tovar, môže spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z kúpnej
ceny alebo od zmluvy v rozsahu vadného plnenia
odstúpiť.
17. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené násilným pôsobením
na tovar (náraz, pád, voda a pod., ak nie je na takéto použitie určený), nepostupovaním
podľa návodu, opotrebením tovaru spôsobeným jeho obvyklým používaním,
neodbornými zásahmi do tovaru a vlastnými úpravami tovaru. Záruka sa ďalej
nevťahuje na už použitý tovar, ak ide o tovar jednorazový. U zľavneného
tovaru sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bol tovar zľavnený.
18. Nároky vyplývajúce zo záruky uplatňuje spotrebiteľ osobnou
alebo poštovnou reklamáciou u predávajúceho v sídle predávajúceho
alebo v akejkoľvek prevádzkarni predávajúceho v Českej republike. Pri
reklamácii je spotrebiteľ povinný predložiť daňový doklad či inak spoľahlivo
preukázať nákup tovaru (dodacím listom a pod.) a popísať, v čom vady
spočívajú alebo ako sa prejavujú.
19. Po uplatnení reklamácie predávajúci vydá spotrebiteľovi
písomné potvrdenie o tom, kedy spotrebiteľ svoje právo uplatnil, čo je
obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje.
Predávajúci ďalej spotrebiteľovi vydá potvrdenie o dátume a spôsobe
vybavenia reklamácie, včítane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej
trvania a v prípade zamietnutej reklamácie odôvodnenie zamietnutia.
Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu osobne, je povinný si tovar vyzdvihnúť; po
uplynutí jedného mesiaca od oznámenia o vybavení reklamácie je spotrebiteľ
povinný platiť skladné vo výške 3 EUR / týždeň, splatné mesačne spätne.
20. Vzhľadom k tomu, že posúdenie reklamácie u predávaného tovaru,
ktorým sú predovšetkým identifikačné náramky, si
spravidla vyžaduje testovanie vzoriek tovaru a reklamáciu preto spravidla
nie je možné vybaviť ihneď, predávajúci rozhodne o reklamácii do troch
pracovných dní od ukončenia testovania vzoriek tovaru. Predávajúci vybaví
reklamáciu a odstráni vady najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie a v tejto lehote tiež informuje spotrebiteľa o spôsobe
vybavenia reklamácie (ak sa strany nedohodnú na inej lehote); ak predávajúci
neodstráni odstrániteľné vady tovaru v tejto lehote, má sa za to, že vadu
nie je možné odstrániť a spotrebiteľ môže žiadať dodanie náhradného
tovaru, poskytnutie primeranej zľavy z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy
v rozsahu vadného plnenia odstúpiť. Ak sa reklamácia ukáže ako
neodôvodnená či neoprávnená, má predávajúci nárok na náhradu nákladov skutočne
vynaložených na testovanie tovaru, splatnú do 30 dní odo dňa vyčíslenia týchto
nákladov (spravidla v oznámení o zamietnutí reklamácie); to neplatí
v prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ.
Odstúpenie spotrebiteľa
od zmluvy, vrátenie a výmena tovaru
21. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez akéhokoľvek dôvodu
a bez akejkoľvek sankcie do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Spotrebiteľ však nemôže týmto spôsobom
odstúpiť od zmluvy v prípade, že došlo k individuálnej úprave tovaru
podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa (potlač) či v prípade, ak už došlo
k upotrebeniu jednorázového tovaru.
22. V prípade odstúpenia od zmluvy má spotrebiteľ nárok
na vrátenie kúpnej ceny v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia spotrebiteľa od
zmluvy. Predávajúci je oprávnený odmietnuť plnenie (vrátenie kúpnej ceny) do
doby, kým spotrebiteľ splní svoju povinnosť vrátiť prevzatý tovar.
23. Spotrebiteľ je v oznámení o odstúpení povinný identifikovať
zmluvu, predovšetkým uviesť svoje meno a priezvisko, číslo objednávky
a dátum nákupu a je ďalej povinný oznámiť predávajúcemu číslo
bankového účtu alebo adresu určenú na zaslanie vrátenej kúpnej ceny.
Spotrebiteľ je tiež povinný vrátiť prevzatý tovar predávajúcemu v lehote 7
dní od odstúpenia a to v celku (musí byť vrátený všetok prevzatý
tovar), spravidla v pôvodnom obale.
24. Namiesto odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ oprávnený
požiadať predávajúceho o výmenu zakúpeného tovaru a predávajúci je povinný
takejto žiadosti vyhovieť ak bude menovaný tovar vrátený vcelku
a nepoškodený a bude doplatený prípadný cenový rozdiel; to neplatí
v prípade individuálne upravovaného tovaru. Ak bude novo dodávaný tovar
lacnejší ako vymieňaný tovar, vyplatí rozdiel predávajúci.
Vady tovaru
25. Ak sa na tovare vyskytnú vady, je kupujúci povinný ich
predávajúcemu písomne vytknúť. Za vady sa nepovažujú drobné odchýlky farebného
odtieňa či rozmeru (±
26. Pri uplatnení nárokov z vád tovaru je kupujúci
povinný predložiť daňový doklad či inak spoľahlivo preukázať nákup tovaru
(dodacím listom a pod.).
27. Uplatnenie vád tovaru si spravidla vyžaduje testovanie vzorky či vzoriek tovaru. Ak sa ukáže vytknutie vád ako neodôvodnené či neoprávnené, má predávajúci nárok na náhradu nákladov skutočne vynaložených na testovanie tovaru, splatnú do 30 dní odo dňa vyčíslenia týchto nákladov; to neplatí v prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ.
Spoločné ustanovenia
28. Zmluva sa riadi slovenským právom s vylúčením ustanovení noriem
kolíznych, ako aj s vylúčením použitia ustanovení Dohovoru OSN o zmluvách o
medzinárodnej kúpe tovaru dojednanom vo Viedni dňa 11. apríla 1980; záväzok strán zo zmluvy podlieha bez ohľadu na povahu strán zákonu č.
513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov, čo však nie
je na ujmu ustanoveniam na ochranu spotrebiteľa, ak sú podľa zákona na zmluvný
vzťah nutne použiteľné.
29. Všetky spory, ktoré vzniknú
zo zmluvy alebo v súvislosti s ňou budú rozhodované všeobecnými súdmi. Ak nutne použiteľný predpis
nestanoví inak, dojednáva sa právomoc súdov Slovenskej republiky a miestna
príslušnosť Okresného súdu Bratislava I alebo jemu nadriadeného vecne
príslušného súdu. Predávajúci má právo zvoliť miesto všeobecného súdu
rozhodcovské konanie u Rozhodcovského súdu pri Hospodárskej komore Českej
republiky a Agrárnej komore Českej republiky v Prahe podľa jeho
Poriadku on-line jedným rozhodcom určeným predsedom tohto rozhodcovského súdu;
pre toto konanie bude pre vedenie konania on-line za predávajúceho použitá e-mailová
adresa: info@idsys.cz a za kupujúceho e-mailová adresa uvedená ako elektronický
kontakt v objednávke a ak neuvedie iný kontakt, e-mailová adresa, z ktorej bol
tovar objednaný (ak kupujúci neuvedie žiaden e-mailový kontakt, ani tovar
neobjedná e-mailom, rozhodne spor u uvedeného rozhodcovského súdu jeden
rozhodca menovaný predsedom tohto rozhodcovského súdu v bežnom
rozhodcovskom konaní podľa Poriadku a Pravidiel tohto súdu.
30. V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu na e-mailovú adresu: info@idsys.sk . Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo
alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z.
z., o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov po tom, čo využije
všetky zákonom dané možnosti na vyriešenie sporu. Riešenie sporu vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho
so spotrebiteľskou zmluvou prebieha medzi spotrebiteľom
a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku, a ktorých spor má
hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná
inšpekcia, Ústredný
inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, 827 99, Bratislava 27, tel.č.: +4212582 72 123, e-mail: ars@soi.sk, web: www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená
právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov
vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, dostupnom na stránkach
http://www.mhsr.sk/. Subjekt na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov môže od spotrebiteľa
požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do
výšky 5 EUR s DPH. Sťažnosť môže spotrebiteľ podať tiež online prostredníctvom platformy
riešenia sporov na stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné
miesto riešenia sporov on-line (RSO).
31. Ak sa ukáže niektoré ustanovenie zmluvy neplatné či
neúčinné, zaväzujú sa strany takéto ustanovenie nahradiť ustanovením iným,
ktoré by čo najlepšie zodpovedalo účelu a zmyslu neúčinného či neplatného
ustanovenia.
32. Zmluvné strany sa dohodli, že zodpovednosť predávajúceho
za škodu spôsobenú kupujúcemu pri plnení tejto zmluvy či v súvislosti
s ňou, včítane škody spôsobenej vadou tovaru, je obmedzená na 200.000,- EUR (slovom: dvesto tisíc eur) s výnimkou tých prípadov, v ktorých nemožno
výšku náhrady škody zmluvne obmedziť.
Prechodné a záverečné
ustanovenia
33. Tieto VOP sa zverejňujú na internetových stránkach.
Originál VOP je uložený v sídle predávajúceho. Predávajúci je povinný
umožniť kupujúcemu nahliadnuť do originálu VOP a vyhotoviť si na jeho vlastný
náklad ich opis. Na žiadosť podanú elektronickou poštou na elektronickú adresu
predávajúceho zašle predávajúci opis VOP kupujúcemu v elektronickej
podobe.
34. Predávajúci je oprávnený VOP zmeniť: zmena VOP sa
nedotkne už uzatvorených zmlúv.
35. Kupujúci je povinný udržiavať svoje kontaktné údaje
aktuálne až do splnenia všetkých svojich povinností vyplývajúcich zo zmluvy.
36. Ak sa odlišujú individuálne dojednané zmluvné ustanovenia
od VOP, majú takéto ustanovenia pred ustanoveniami VOP aplikačnú prednosť.
Účinnosť
37. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 10.9.2018 a vzťahujú sa na zmluvy uzatvorené v dobe ich účinnosti.
V Leviciach 10.9.2018
IDSYS, s. r. o.
Spoločnosť zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Nitra, odd. Sro, vl. 34450/N
Sídlo: Mlynská 2238, 934 01 Levice
IČO: 47182024
DIČ: 2023789174
IČ DPH: SK2023789174
tel.: +421 366 319 141
E-mail: info@idsys.sk
IS_VOP_SR_100918 [PDF; 0,15 MB]
Vzor odstúpenie od zmluvy [PDF; 0,035 MB]
Archív všeobecných podmienok
IS_VOP_SR_010716 [PDF; 0,14 MB - platnost do 9.9.2018]
IS_VOP_SR_010516 [PDF; 0,14 MB - platnost do 1.7.2016]
IS_VOP_SR_200814 [PDF; 0,14 MB - platnost do 1.5.2016]
IS_VOP_SR_070514 [PDF; 0,14 MB - platnost do 7.5.2014 ]
IS_VOP_SR_120809[PDF; 0,16 MB - platnost do 7.5.2014 ]