Home
Váš nákupný košík

Košík

Prípadové štúdie

Späť na zoznam noviniek

Nemocnica vo Vsetíne ide vlastnou cestou identifikácie! (22.02.2010)


Vset nsk _nemocnice_1

Nemocnica Vsetín pracuje na systéme identifikácie pacientov od roku 2006, rovnako dlho spolupracuje aj s dodávateľmi identifikačných náramkov, s firmou Identifikační systémy, s.r.o. Informačný systém vsetínskej nemocnice komunikuje s čiarovými kódmi na identifikačných náramkoch, postupne tak vzniká komplexný systém celkovej identifikácie pacientov.

Vsetínska nemocnica je akciovou spoločnosťou, ktorej zakladateľom je Zlínsky kraj. V roku 2007 sa nám podarilo získať akreditáciu Spojenej akreditačnej komisie Českej republiky, ktorá našim pacientom garantuje kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, vlani sme navyše obhájili certifikáciu ISO 9001. Zabezpečuje lekársku a ošetrovateľskú starostlivosť pre celú spádovú oblasť Vsetínska..


Identifikácia pacientov patrí do skvalitňovania služieb pre pacientov!

 
Čo znamená kvalita zdravotníctva vo Vsetínskej nemocnici?

Kvalitu v zdravotníctve možno definovať ako poskytovanie takej starostlivosti, ktorá uspokojí alebo dokonca predčí očakávania pacientov / klientov. Stručne povedané, systém kvality v zdravotníctve je všetko, čo sa vykoná pri poskytovaní zdravotníckych služieb, ktorých konečným cieľom je zlepšenie zdravotného stavu, zvyšovanie kvality života a spokojnosti obyvateľov, o ktorých sa zdravotnícke zariadenia starajú. Systém kvality sa týka všetkých procesov od ich začiatku až po ich koniec - zahŕňa kvalitu riadenia, kvalitu zdrojov, kvalitu pracovných procesov, kvalitu personálu, kvalitu prostredia, kvalitu starostlivosti, atď . Všetko je podriadené tomu, aby konečným výsledkom bola spokojnosť pacienta ako zákazníka.

 
Spolupráca so spoločnosťou Identifikační systémy, s.r.o.


V roku 2006 nemocnica Vsetín začala pracovať na napĺňaní projektu Identifikácia pacienta, ktorý bol vypracovaný vďaka akreditačnému konaniu. Celý projekt je rozfázovaný tak, aby identifikácia pacienta v konečnom dôsledku bola napojená na celý interný systém nemocnice.
Dnes sú procesy vo vsetínskej nemocnici nastavené tak, že prebieha identifikácia pacientov plošne v celej nemocnici. Identifikačné náramky sú naviazané na informačný systém a to vďaka unikátnemu čiarovému kódu, ktorý každý pacient na identifikačnom náramku má.

 
Na 9 miestach v nemocnici sú umiestnené tlačiarne pre tlač identifikačných náramkov s čiarovým kódom. V roku 2009 nemocnica plánuje nákup dostatočného množstva prenosných čítačiek čiarových kódov tak, aby sa zefektívnilo využitie tohto systému aj u všetkých pacientov, ktorí nie sú momentálne mobilní. Zavádzanie celého systému sprevádzalo niekoľko zásadných komplikácií. V prvej fáze bolo potrebné nadviazať systém identifikačných náramkov na špeciálne tlačiarne. To sa podarilo, museli sme tomu venovať pilotné obdobie zavádzania identifikácie pacientov. Dnes všetko funguje bezproblémovo a hladko. V nemocnici je identifikácia pacienta podložená internou smernicou, ktorá patrí do štandardu ošetrovateľskej starostlivosti. Identifikačné náramky vydávajú sestry pri príjme pacienta, potom ako mu dajú podpísať súhlas s identifikačným náramkom.


Jeden identifikačný náramok možno použiť podľa potreby v priemere okolo 20 dní bez závad, najdlhšie zatiaľ používali 40 dní jeden náramok bez výmeny.


Nemocnica Vsetín je prvou nemocnicou v ČR, ktorá začala používať identifikačné náramky s čiarovým kódom plošne. Predchádzala tomu veľká diskusia medzi lekármi, sestrami a vedením nemocnice, na týchto stretnutiach sa zúčastnil aj zástupca spoločnosti Identifikační systémy s.r.o. Po zavedení celého systému v nemocnici došlo k efektívnejšiemu prenosu informácií, zníženiu administratívnej náročnosti a predovšetkým je profesionálne zabezpečená bezpečnosť pacienta. Ako bonus vidí nemocnica toto riešenie v tom, že je otvorené pre nadväzujúce aplikácie. S čiarovým kódom je možné ďalej pracovať a využívať jeho pridanú hodnotu.

 

health_ico  Vsetin_pripadova-studia [PDF; 0,7 MB]

Späť na zoznam noviniek
";
Prosím čakajte
Vaša požiadavka sa spracováva